Gårdagens ridlektion

Det är så spännande när man själv får skriva vad som har hänt när man ridit. Jag har börjat lägga till en massa hästbloggar på min bloglovin lista. Dessa uppdateras väl så det finns alltid något kul å läsa. Men då jag inte är en van ryttarinna eller har egen häst osv så kan jag ju inte skriva så ofta vad jag pysslar med. Men jag kan iaf berätta när jag har lektion, jag har lektion varje fredag kl:19:00 med min nybörjargrupp. Dessa är ett härligt gäng som jag har riktigt kul med. Brukar dock alltid vara den som kommer först och går sist i gruppen, ibland undrar jag om de tror att jag bor på ridskolan men jag älskar verkligen att vara där. Så igår fick vi göra lite roliga nya saker. Vi fick prova på kavaletti. Först i skritt och sedan i trav. Polly som jag red var lite svårstartad som vanligt men när man väl får igång henne så går hon helt underbart! Det vi dock hade problem med är ridvägen. Vi skulle ner i hörnet å sedan ut på kvartslinjen och över kavalettin för att sedan ta oss in i hörnet igen och ut på fyrkanten. Jag fick igång henne väl i trav men jag tror jag ger henne fel hjälp in i kurvan för att sedan komma ut på kavalettin så vi missade den ett par ggr när vi var först men när vi var efter andra så gick det bättre, då hade vi bara problemet att hästen framför vägrade kavalettin, aslycklig när han lyckades :P. Men i slutet fick vi till det riktigt hygligt. Det var också början på lektionerna som vi kör hela timmen, tidigare har vi kört halva ridning halva teori. Efter vi kört hårt med kavalettin fick vi avsluta med Galopp. Å det är så otroligt kul jag ska bara lyckas få in balansen och känslan rejält så kommer det gå galant :D Men Polly var het och fattade galopp direkt när jag bad henne och höll den nästan hela sträckan. Hon fattade galopp varje gång vi körde å hon fick massor av beröm! Var så stolt över att vi lyckades så väl. En gång var vi dock påväg in i sarjen och det är nog helt mitt fel men hon klarade sig.

Efter ridlektion kom dock något av de roligaste med dagen. Vi hade en som ska bli ridlärare som tittade på och hon stod och höll Polly när vi plockade undan efter lektionen och då sa hon att jag och Polly hade sett jättefina ut samt att hon var förvånad för att Polly tydligen har svårt att fatta galopp även bland de avancerade grupperna. Då kände man sig mäkta stolt :D

Jag har iaf beslutat mig för att se till så jag är redo att skaffa häst när vi flyttar till Dalarna i framtiden. Funderar på att även ta in en liten Shettis som ens framtida barn förhoppningsvis får rida på :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0