Älskade goa Nelly

Igår var det ridning, för att få rykta igenom Polly och umgås med henne i lugn och ro så kom jag lite tidigare än vanligt. Andreas fick också sluta tidigare så vi hade redan hunnit äta. När jag kommer dit var hon på lektion så gick runt lite, kollade början av en lektion. Å så träffade jag tjejen som brukar besluta vilka hästar vi får använda å som ofta är på stallet. Då tar hon mig lite avsides och säger, visst har du skött Nelly lite å så. Jag hade redan registrerat att Nelly inte var på sin vanliga plats och inte hittat henne i resten av stallet. Å jag sa ja, jag vet ju att det finns en som skött henne men jag har varit lite med henne å så. Då berättar hon att de varit tvungna att avliva Nelly tidigare den dagen. Hon hade fått ett allvarligt fall av kolik som inte gick att ordna. Så snabbt hade chefen tagit beslutet. Å det var så hemskt :'( Grät endel för henne. Hon var en helt underbar go tjej som bara ville bli omtyckt! Gav man henne lite kärlek så blev hon överlycklig. Goa goa tjejen! Hade drömmar om att få ta hand om henne i framtiden!


Tjejen fortsätter å vi sörjer lite tillsammans, men så säger hon att det hände något bra idag med. Å så fick jag följa med henne till ett av de mindre husen. Då visar det sej att stallkatten Kattarina har fött sina kattungar :D Kattarina är helt svart å det blev även hennes kattungar. En av dem skulle få heta Nelly till ära av denna underbara goa häst som förgyllde liv från 1995-03-05 till 2010-04-30!

Kommentarer
Postat av: Benita

Hej tjejen hur är det??

Vill beklaga sorgen för Nelly =(

Såg att ni också hade sett Paranormal Activity, den är grymt bra massa ++++++ finns en till som heter Paranormal Entity. Eftersom att man visste vad som skulle hända typ så va den väl så där :)

Hur har ni det nere i Skåne land?? kram

2010-05-01 @ 21:24:03
URL: http://benii.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Jättebra svar du gav! :D Skönt att så pass många ändå tror att det ska vara så jobbigt att rida, det ser ju så enkelt ut för vissa andra och då är det lätt att få tankar om att hästen har "bristande kapacitet" och liknande... ;P Som du säger, Tage är den svåraste hästen jag någonsin suttit på så när jag lärt mig honom så kommer alla andra hästar att vara rena rama barnleken att rida! :P

2010-05-04 @ 14:53:46
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0