Näring och hästmassage!


Har du någonsin masserat en häst?

Igår hade vi vår första dag av teoriveckan på ridskolan.
Vi började med näringslära för ryttaren. Så nu ska jag bara lära mig hur jag kan sluta med mjöl, å då större delen av mitt intag är mjöl så blir det lite intressant. Om inte det så jobbigt! Jag älskar bröd i alla dess former! Godis behöver jag inte så mycket, det tar jag kanske ingen genom att jag gärna dricker läsk :P

Sedan kom det riktigt trevliga med kvällen - Hästmassage!
Först fick vi se en genomgång å hon hade valt min söta lilla Polly som visningsobjekt. Dock försökte hon med att börja massagen på Nisse...å han var inte lika förtjust över uppmärksamheten. Så det blev Polly igen efter en kort stund. Hon tyckte det var så mysigt så hon var tvungen å gosa tillbaka å jag var närmast. Sedan fick vi pröva på själva. Jag gjorde på Brolle tillsammans med en annan tjej och först var han väldigt tveksam. Han är inte så förtjust i att man håller på vid hans huvud. Men efter lite lugn övertalning så gick det riktigt bra och han älskade det! Han stog å klia tillbaka å slicka som sjuttsingen! Så detta ska jag göra flera gånger för hästarna blev så lugna å älskade uppmärksamheten!
Så vill du ha mer kontakt med din häst massera den :D


Kommentarer
Postat av: Matilda

Ne jag har inte det, men jag ska fixa det. Snart, när jag har tiden. De måste jag fixa innan fredag, för då åker jag :P Men nej :P

2010-05-05 @ 08:38:39
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0